fbpx Skip to main content

Kerää toimiva sähköpostilista – näin pääset alkuun! 

Sähköpostilista on edelleen todella toimiva myynti- ja markkinointikeino. Ei haittaa, vaikket olisikaan aloittanut sähköpostilistan keräämistä heti yrityksesi alkumetreillä. Voit aloittaa listan keräämisen koska tahansa, eikä se ole lainkaan vaikeaa. Kerromme sinulle kuinka pääset alkuun!

 

Aloita suunnittelemalla, mitä tarkoitusta varten sähköpostilista luodaan. Haluatko tavoittaa ennen kaikkea uusia asiakkaita, vai sitouttaa vanhoja asiakkaitasi paremmin? Aiotko jakaa tuotevinkkejä, kertoa yritykseesi liittyviä tarinoita ja kokemuksia, vai onko tarkoituksesi vain ilmoittaa tulevista tapahtumista? Jos sinun on vaikea päästä alkuun, mieti mitä asiakkaasi tyypillisesti kysyvät sinulta palveluistasi ja toimialastasi. Monet lisäävät uutiskirjeen houkuttelevuutta laittamalla siihen tietoa, tarjouksia tai vinkkejä, joita ei löydy mistään muualta. Toisaalta jotkut julkaisevat uutiskirjeen sellaisenaan omilla somekanavillaan. 

 

Valitse palvelu, josta aiot lähettää uutiskirjeitä. MailChimp on laajalti käytetty palvelu, jonka maksuttomalla versiolla pääset todella pitkälle. Voit esimerkiksi luoda omannäköisesi kirjepohjan, jonka voit kopioida ja muokata siihen seuraavat kirjeesi. Kirje voi sisältää bannereita, kuvia ja linkkejä ja sen lähetys kaikille tilaajille sujuu napin painalluksella. 

 Kerää sähköpostilista!

Hyödynnä sähköpostilistan keräämisessä ainakin nämä keinot: 

 

  1. Laita kotisivuillesi ”Liity sähköpostilistalleni” -nappi. Linkitä nappi valitsemaasi uutiskirjepalveluun, niin tilaajan sähköpostiosoite rekisteröityy suoraan käyttämääsi palveluun. 
  2. Ilmoita somessasi, että alat pian lähettää uutiskirjeitä, infoa tai tuotevinkkejä. Luo kiinnostusta esimerkiksi arvonnan avulla: ”Liity sähköpostilistalleni tämän kuun loppuun mennessä, niin osallistut arvontaan!” Arvonta saa ihmiset yllättävän innokkaasti liikkeelle! Voit käyttää myös sähköpostilista -sanan sijaan jotakin aivan muuta: ”Liity Hemmottelu -listalle nyt – luvassa ilmaisia kauneudenhoitovinkkejä!” tai ”Ennakkotilaajan edut vain Business Inside -sähkeemme tilaajille.” Mikä lähestymistapa sopii juuri sinun yrityksesi tyyliin? 
  3. Sähköpostilista karttuu mukavasti myös messuilla, tapahtumissa ja vetämissäsi webinaareissa. Keräät osoitteet kätevästi padin avulla, kun asetat nettiselaimen suoraan omille kotisivuillesi –  ”Liity sähköpostilistalleni” -napin kohdalle. Älä silti unohda perinteistä paperia ja kynää. Jotkut vierastavat padille kirjoittamista, ja padista voi loppua akku. Silloin perinteinen kynä ja paperi + kirjoitusalusta tulevat tarpeeseen! Myös esimerkiksi puhekeikoilla kynän ja paperin kierrättäminen toimii padia helpommin.
  4. Voit lisätä maininnan myös sähköpostin allekirjoitukseen – ”Liity sähköpostilistalleni”.

 

Mieti mitä asiakkaasi tyypillisesti kysyvät sinulta.

P.S. Muista, että lain mukaan jokaisen lähettämäsi uutiskirjeen tulee sisältää mahdollisuus erota sähköpostilistalta. Useimmista uutiskirjepalveluista tämä mahdollisuus löytyy automaattisesti. 

Näillä pääset sähköpostilistan keräämisen kanssa alkuun. Seuraavassa blogissa kerromme kuinka hyödyntää sähköpostilistaa suoramarkkinoininnissa!

Jos tarvitset apua sähköpostilistan keräämisessä, me voimme Digisihteereillä auttaa sinua!

Kerää toimiva sähköpostilista Digisihteerit blogi

Kiinnostuitko tai jäikö lukuhetken
jälkeen kysyttävää?

Ota yhteyttä

”Mutkattomasti Meetissä, täsmällisesti Teamsissä tai vikkelästi viestitellen”

Nordic Digital Creations Oy

Ylistarontie 148
62375 Ylihärmä
050 3680873